انواع بخش رتبه بندی شرکت ها

انواع بخش رتبه بندی شرکت ها در ۵ بخش انجام می‌شود:

رتبه اختصاص داده شده به یک شرکت به سه عامل زیر بستگی دارد:

  • تعداد نیروی انسانی و میزان سابقه کار آن ها
  • میزان سوابق شرکت و مبلغ کل قرارداد های انجام شده دولتی
  • توانایی مالی شرکت که بر اساس اظهارنامه مالیاتی آخرین سال مالی یا میانگین ۳ سال اخیر شرکت (هر کدام که بیشتر باشد) محاسبه می شود

عوامل موثر در رتبه‌بندی شرکت
تعداد نیروی انسانی و میزان سابقه کار آن ها
میزان سوابق شرکت و مبلغ کل قرارداد ها ی انجام شده دولتی
توانایی مالی شرکت که بر اساس اظهارنامه مالیاتی آخرین سال مالی یا میانگین ۳ سال اخیر شرکت (هر کدام که بیشتر باشد) محاسبه می شود.
رتبه‌بندی شرکت‌های پیمانکار
رتبه‌بندی پیمانکاران، بررسی میزان توانایی شرکت پیمانکاری (براساس نفرات و سوابق آنها ، تجربه کاری و توان مالی) می باشد . این بررسی براساس ضوابط و آیین نامه هایی که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مصوب می شود انجام می گیرد .
رتبه‌بندی شرکتها در پایه های ۱٫۲٫۳٫۴٫۵٫ انجام می گیرد که پایه ۵ کمترین و ۱ بیشترین پایه است.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به شرکتهای پیمانکاری در ۱۱رشته مختلف گواهی صلاحیت اعطا میکند که عبارتند از: ۱- ساختمان و ابنیه ۲- راه و باند ۳- حمل ونقل ۴- تاسیسات ۵- کشاورزی ۶- آب و فاضلاب ۷- مرمت آثارباستانی ۸- کاوش‌های زمینی ۹- ارتباطات ۱۰-نفت و گاز ۱۱- نیرو (برق)

جهت کسب رتبه‌بندی پایه ۵ شرکت می بایست امتیاز نفرات را برای رشته ( رشته های) درخواستی به صورت مجزا داشته باشد که محاسبه این امتیاز براساس مدرک تحصیلی و سابقه بیمه تامین اجتماعی اعضای هیات مدیره انجام می گیرد.

جهت کسب پایه چهار (۱،۲،۳،۴) شرکت می بایست امتیاز نفرات امتیاز آور و تجربه کاری تعیین شده برای هر رشته و پایه و نیز سقف توان مالی تعیین شده برای هر رشته و پایه را به صورت مجزا دارا باشد. برای اینکه بتوان رتبه ۵ را به ۴ ارتقا داد شرکت باید به مقدار حد نصاب لازم متناسب با هر رشته قرار داد انجام شده در رشته مورد تقاضا را ارائه دهد.

جهت اخذ رتبه، نخستین قدم ثبت شرکت است. برای شرکت های تازه تاسیس که سابقه کاری ندارند، حداکثر می توان تقاضای رتبه ۵ پیمانکاری در یک یا دو رشته ارائه داد.

طراحی و پیاده سازی توسط وب راد

Call Now Button