هزینه ثبت تغییرات شرکت در سال 1402

هزینه ثبت تغییرات شرکت در سال 1402 به ازای هر صورتجلسه ، سهامی خاص یا مسئولیت محدود متفاوت می باشد که حداقل 1 میلیون تومان در نظر داشته باشید.

هر شرکتی پس از ثبت، می تواند تغییراتی را در اساسنامه و یا هر چیزی که مربوط به شرکت است ایجاد کند. منظور از تغییرات و تصمیمات شرکت ها،کلیه تغییرات و تصمیمات شرکت است که طی مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده یا در جلسات هیأت مدیره بنا به ضرورت هایی صورت می گیرد.
به موجب ماده ی ۲۰۰ قانون تجارت ثبت تغییرات ذیل در شرکت ها الزامی است:

  1. تغییر اساسنامه
  2. تمدید مدت شرکت،زاید بر مدت مقرر
  3. انحلال شرکت،حتی در مواردی که انحلال به واسطه ی انقضای مدت شرکت صورت گیرد.
  4. تعیین کیفیت تفریغ حساب یا تبدیل شرکا یا خروج بعضی از آن ها از شرکت.
  5. تغییر اسم شرکت
  6. در هر تقسیم راجع به مورد معین ماده ی ۵۸ قانون تجارت در ماده ی ۵۸ قانون تجارت در ماده ی نهم نظامنامه ی قانون تجارت،علاوه بر موارد بالا،تغییر مدیر یا مدیران شرکت هم افزوده شده است.
  7. ثبت تغییرات شرکت ها مستلزم تنظیم و ارایه صورتجلسه متناسب با موضوع تغییرات و ارایه آن به مرجع ثبتی است. اداره ی کل شرکتها در صورت صحت صورتجلسه و رعایت کردن کلیه اصول و قواعد قانونی آن و مطابقت موارد آن با پرونده ی اصلی، آگهی تغییرات ثبتی را صادر نموده که در روزنامه رسمی و محلی اطلاع رسانی شود.در ذیل ضمن پرداختن به نحوه ی اعمال تغییرات در شرکت،به مراحل ثبت تغییرات شرکت می پردازیم.

تغییرات شرکت

برای هر شرکتی پیش می آید که پس از ثبت و آغاز به فعالیت بخواهید تغییراتی را در شرکت اعمال کند. این تغییرات می تواند شامل کاهش و یا افزایش سرمایه، تغییر نام شرکت، تغییر محل و آدرس شرکت، تغییر شرکا و یا ورود یا خروج شریکی از شرکت، تغییر حق امضا و سمت اعضای هیئت مدیره، تغییر بازرسین و یا در برخی موارد انحلال شرکت باشد. همه انواع تصمیمات جدید و تغییرات در شرکت ها باید کراحل قانونی را طی کرده و به اطلاع اداره ثبت شرکت ها برسد.

برای انجام چنین کاری در مرحله اول شما نیازمند برگزاری جلسات مجمع عمومی عادی، فوق العاده و یا هیئت مدیره بنا به نوع تغییراتی که می خواهید انجام دهید هستید تا بوسیله آن بتوانید صورتجلسه ای کاملا رسمی و قانونی را که به امضای همه شرکا رسیده است به مراکز ثبتی ارائه کرده و مابقی مراحل را پیگیری نمایید.

اداره ثبت شرکت ها نیز در صورت بررسی و تایید صحت صورت جلسه ارسالی و طی مراحل اداری آگهی تغییراتی صادر کرده و به درخواست شما رسیدگی می کند.

در ادامه مطلب شما را با انواع تغییرات و هم چنین انواع مجامع لازم جهت انجام هر نوع تغیر و نهایتا روال ثبت درخواست آشنا خواهیم کرد.

ثبت تغییرات شرکت چیست ؟

آیا می توان در یک شرکت، هم زمان چند تغییر در ارتباط با موارد مختلف انجام داد؟ اساسا کار ثبت تغییرات شرکت چگونه است و در چه مدت زمانی این پروسه به اتمام می رسد، هم چنین کدام یک از سازمان های مشاوره ای می توانند این موارد را برای شما انجام دهند.

با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی از روند کلی تغییرات شرکت، به دست بیاورید.کار تغییرات شرکت در حالت کلی در دو مجمع قابل حل و فصل است. اولین مجمع عمومی عادی است که نظارت بر تغییرات ساده شرکت را بر عهده دارد و دومی مجمع عمومی فوق العاده که کار تغییرات اساسی شرکت که در اساسنامه آن به ثبت رسیده را انجام می دهد.

افرادی که رویاهای بزرگی در سر دارند، به خوبی می دانند برای کسب مراتب بالاتر در عرصه کار به تغییرات نیاز خواهد بود. در صورتی که افرادی که از تغییر هراس دارند، همواره به وضعیت حال حاضرشان قانع هستند که این مسئله می تواند زمینه ساز یک شکست بزرگ در آینده باشد.

استعلام آخرین تغییرات شرکت

تغییراتی که در شرکت ها هویدا می شود اگر با فکر، برنامه ریزی و مدیریت درست همراه باشد می تواند به ارتقاء و پیشرفت یک شرکت کمک کند. اما نکته ای که باید به آن توجه شود این است که تمامی تغییرات یک شرکت باید در سایه قوانین و مقررات مربوطه صورت پذیرند. اهمیت این موضوع تا جایی است که ما تصمیم گرفتیم در این مقاله انواع تغییرات شرکت را بیان کنیم و در مورد روال قانونی و معمولی که باید در تغییرات شرکت ها طی شود، با شما صحبت کنیم.

آگهی تغییرات شرکت

بعنوان مثال ، در شرکت های سهامی خاص پس از اتخاذ تصمیم برای افزایش سرمایه از طریق انتشار سهام جدید باید مراتب از طریق نشر آگهی در روزنامه ی کثیرالانتشاری که آگهی های مربوط به شرکت در آن نشر می گردد به اطلاع صاحبان سهام برسد.در این آگهی باید اطلاعات مبلغ افزایش سرمایه و مبلغ اسمی سهام جدید و حسب مورد مبلغ اضافه ارزش سهم و تعداد سهامی که هر صاحب سهم به نسبت سهام خود حق تقدم در خرید آن ها را دارد و مهلت پذیره نویسی و نحوه ی پرداخت ذکر شود.در صورتیکه برای سهام جدید شرایط خاصی تعیین شده باشد چگونگی این شرایط در آگهی قید خواهد شد.

در هر زمانی که تصمیماتی به تمدید مدت شرکت زاید بر مدت مقرر و یا انحلال شرکت قبلی از مدت معینه یا تغییر در کیفیت تفریغ حساب یا تغییر اسم شرکت یا تبدیل دیگر در اساسنامه یا تبدیل و یا خروج بعضی از شرکا ضامن از شرکت اتخاذ شود وهمچنین موقعی که مدیر یا مدیران شرکت عوض منی شود…مقررات راجع به ثبت و انتشار باید در مورد تغییرات حاصله رعایت شود.و هم چنین موقعی که به واسطه ی ضررهای وارده نصف سرمایه ی شرکت سهامی از بین برود به همان ترتیب باید ثبت و آگهی شود.

انواع مجامع و هدف آن ها:

مجمع عمومی عادی

در صورت جلسه هایی تحت عنوان مجمع عمومی عادی سهامداران فرصت این را پیدا می کنند تا با مدیران شرکت به ارائه نظر پرداخته و تصمیمات کلی و راهبردهای سالانه شرکت را اتخاذ کنند. این مجمع مطابق با اصول اساسنامه به صورت سالانه و در چهار ماه اول آغاز سال مالی جدید برگزار می گردد و حضور سهامداران در آن الزامی است.

از جمله اهداف مجمع عمومی عادی می توان موارد زیر را نام برد:

  • تعیین اهداف و خط مشی شرکت و در واقع تصمیم گیری در مورد کلیه امور شرکت
  • انتخاب اعضای هیئت مدیره و سمت افراد
  • انتخاب بازرسین و شرح وظایف آنها مطابق با اصول ذکر شده در اساسنامه
  • تصویب و بررسی ترازنامه و حساب سود و زیان سالانه شرکت و اطلاع به اعضا و سهامداران
  • تقسیم سود و منافع حاصل از شرکت بین سهامداران
  • تصمیم گیری در مورد روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی تغییرات در آن انتشار می یابد.

مجمع عمومی فوق العاده

در مجمع عمومی فوق العاده که در ۴ ماه پس از شروع سال مالی جدید برگزار می شود، حضور بیش از نیمی از سهام داران الزامی است. در این مجمع معمولا به اموری مانند کاهش و یا افزایش سرمایه شرکت، ایجاد و طرح تغییرات در اساسنامه شرکت و یا موضوعات مرتبط با انحلال شرکت رسیدگی می شود و زمانی هر یک از تصمیمات ذکر شده قابل اجرا خواهند بود که به رای گیری گذاشته شده و با موافقت حداقل دو سوم افراد حاضر مواجه شود.

اهداف مجمع عمومی فوق العاده

  • بررسی و تصمیم گیری در مورد ورود شریک یا شرکا جدید در شرکت
  • تصمیم گیری در مورد تغییر در اساسنامه و اعمال تغییراتی نظیر تغییر در نام، موضوع، محل اقامت و … شرکت.
  • اتخاذ تصمیم در رابطه با انحلال شرکت
  • افزایش و یا کاهش سرمایه شرکت
  • تعیین بازرسین جدید، تغییر در مدیران، تعیین مدت خدمت مدیران، تغییر در پست های مدیریتی شرکت و نحوه مدیریت شرکت
  • ایجاد سهام ممتازه
  • موافقت و صادر کردن مجوز جهت صدور اوراق قرضه

مجمع هیات مدیره

همان طور که می دانید افرادی که در شرکتی سهام دار هستند در واقع عضو هیات مدیره شرکت به حساب می آیند. هیات مدیره می تواند با تصمیم گیری و رضایت از بین خود اشخاصی را به عنوان رئیس، نائب رئیس و غیره انتخاب و منصوب نماید. انتخاب ریاست هیات مدیره حداقل به مدت دو سال و با رضایت افراد می تواند به مدت نامحدود انجام شود. هیات مدیره می توانند با برگزاری جلسات و ارائه صورتجلسه به تغییراتی در شرکت دست بزنند که در ادامه با برخی اهداف مجامع هیات مدیره آشنا می شوید.

اهداف مجمع هیات مدیره
  • بررسی میزان درآمدها و قروض شرکت به صورت هر شش ماه یکبار و ارائه به بازرس و یا بازرسین شرکت
  • تصمیم گیری در رابطه با معاملات شرکت و ارائه به هیات مدیره جهت اتخاذ تصمیم
  • انتخاب مدیران داخلی شرکت پس از تشکیل یافتن هیات مدیره

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید شهر رتبه

یک نظر برای “هزینه ثبت تغییرات شرکت در سال 1402

ارسال دیدگاه

طراحی و پیاده سازی توسط وب راد

Call Now Button